Az árcímke és az összetétel a döntő a kozmetikumoknál

2016. január 9. 10:19 Nyemcsok László

Az ár mellett az összetétel számít a legfontosabbnak a magyar nők körében, amikor szépségápolási cikket vásárolnak. Az életkorral párhuzamosan erősödik a vásárlói tudatosság – derült ki egy kozmetikai márka és egy piackutató cég által végzett felmérésből. Békés megyei fejlesztővegyész, valamint kozmetikus szerint sem mindegy, hogy a hölgyek mennyire természetes hatóanyagú szert használnak.

Mik ezek?

X
A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Kozmetikum vásárlásánál elsősorban az árcímke és a termék összetétele alapján döntenek a magyar nők. A válaszadók 83 százaléka jelölte meg az árat fontos vagy nagyon fontos döntési szempontnak, a felhasznált alapanyagokra pedig 72 százalékuk figyel kiemelten. Ezeket a tényezőket a termék eredete, származási helye követi a fontossági sorrendben 62 százalékkal, majd a különböző védjegyek és jelzések megléte 53 százalékkal.

Érdekesség, hogy az életkorral párhuzamosan jelentősen erősödik a vásárlói tudatosság: míg a hölgyek 19-29 éves korosztályánál 55 százalék azoknak az aránya, akik odafigyelnek a termékek összetételére az átlagos 72 százalékkal szemben, addig a 30-39 éves generáció hozza az átlagot, a 40-49 évesek körében viszont már 81 százalék számára fontos vagy nagyon fontos döntési szempont az összetétel.


A felmérés szerint a vásárlók 76 százaléka elolvassa az összetevők listáját a kozmetikumok csomagolásán. A válaszadók 26 százaléka mindig tanulmányozza ezt, mert érdeklik a szépségápolási termékekben felhasznált alapanyagok, 50 százalékuk pedig néha tanulmányozza át az összetevőket tartalmazó, úgynevezett INCI-listát.

Itt is tetten érhető, hogy az életkor előrehaladtával egyre jobban odafigyelnek a magyar nők az összetevőkre, az 50-59 év közötti korosztályból ugyanis már 30 százalék azok aránya, akik mindig megtekintik az összetevőlistát a kozmetikumvásárlásnál. Azok közül, akik ezt nem olvassák el (24 százalék), 11 százalék azért nem teszi meg, mert nem érti a latin elnevezéseket, 13 százalék pedig azért, mert nem érdekli ez az információ.

A gerendási származású László Jenő 25 év szakmai tapasztalattal rendelkezik a kozmetikai termékek fejlesztésében.

– Azért lettem fejlesztővegyész egy kozmetikai cégnél, mert szerettem a kémiát és imádom a női nemet – mosolyodott el. – Most így 55 körül kijelenthetem, jól ismerem mindkettőt. Szakmai tapasztalatomból tudom, hogy a nők igazából nem várnak mást egy kozmetikumtól, mint egy férfitól. A bizalom az egyik legfontosabb tényező. Ne blöfföljön össze-vissza, ha azt mondta, időben ott vagyok és hatok, akkor legyen úgy! Ha azt várjuk, varázsoljon el, akkor legyen úgy, és ne a magas ár miatt következzen be az esemény. Persze, legyen természetes, ne kábítsanak el senkit mindenféle kamu- vagy szintetikus molekulákkal. Az új év új kihívásokat hoz a nők számára, mert jönnek a legfrissebb „intelligens molekulák”, és bebújnak a kozmetikai tégelyekbe, flakonokba. Szóval, ez egy nagy kihívás, kitartást és bátorságot kívánok a kozmetikumokat használó hölgyeknek.

Pacsikáné Árvay Beáta békéscsabai kozmetikus mester hangsúlyozta, a szakemberhez fordulók közül sokan arra kíváncsiak először, hogy milyen is az ő bőrük. A bőrtípus megállapítása után a hatóanyagtípusok, a kozmetikumok összetétele kerül terítékre. A kuncsaftok természetesen kíváncsiak az újdonságokra és a termékek árára is. Az érzékeny bőrűeknek – de sokan másoknak is – olyan elvárásaik vannak, hogy a termékek színezék- és tartósítószer-mentesek legyenek, minél több természetes összetevőt tartalmazzanak.
 
A verseny versenyt szül, az ígéret ígéretet
László Jenő elmondta, alapos szakmai felkészültség vagy szakemberi segítség nélkül nehéz kiszűrni, mi a legmegfelelőbb kozmetikum valakinek.
– Nem irigylem a mai vásárlókat, bár régebben sem volt könnyebb a helyzetük – hangsúlyozta. – Amerikában néhány évtizeddel ezelőtt „sugárzó szépség” szlogennel adták el az új kozmetikumokat a hölgyeknek. Radioaktív radont tartalmazott, ez volt az akkori aktuális csodaalapanyag, amit addig még nem ismertünk. Napjainkban is egyre jobban túl kell licitálniuk a gyártóknak a konkurenciát ahhoz, hogy az ő új termékeiket vásárolják meg. Verseny versenyt szül, ígéret ígéretet, és hogy a fogyasztók se maradjanak alul, nekik is egyre többet kell tanulniuk a jó döntéshez.

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Az árcímke és az összetétel a döntő a kozmetikumoknál

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X
Ország, világ, gazdaság

Tudja, pontosan mikor volt az egyik legfontosabb bibliai csata?

Izraeli tudósok már igen. A legkorszerűbb csillagászati eszközök segítségével ugyanis napra, sőt percre pontosan meghatározták a héber törzsek izraeli honfoglalása egyik több mint háromezer évvel ezelőtti csatájának dátumát.

Öt színben pompázik a világ legkülönlegesebb folyója (videó)

A kolumbiai Cano Cristales egyedülálló a világon.

Halloween-maszkokkal akarta megijeszteni az esküdtszéket egy férfi

Fián próbált segíteni, de sikertelenül.

Kutyadetektív keresi az elveszett házi kedvenceket Csehországban

A Psí detektiv (Kutyadetektív) elnevezésű ügynökség kutyákon és macskákon kívül már kenguru és teknős után is kutatott.

Egyedül ültetett egy Central Parknál is nagyobb erdőt ez az indiai férfi

Egyedül ültetett egy Central Parknál is nagyobb erdőt ez az indiai férfi

Jadav Payeng a '70-es évek vége óta óvja minden erejével a természetet.

„Néha mi sem tudjuk, ki kicsoda” – az első női bírópáros a férfi kézi-vb-n

„Néha mi sem tudjuk, ki kicsoda” – az első női bírópáros a férfi kézi-vb-n

A Bonaventura ikrek egyáltalán nem akartak játékvezetők lenni, azóta mégis szinte mindent elértek a pályán.

Képek: beindult a mémgyár, szétszedte a Juventust az internet népe

Az olasz klub vezetősége mostantól vélhetően kétszer is átgondolja a hasonló lépéseket.

Hertha: Mindenbe, amit csinálsz, egy kicsit teszel belőle – Dárdai

A berlini csapat trénere elmondta, több kedvence is van, és elárulta, miből tesz mindenbe egy kicsit.

Férfi kézi-vb: Németország továbbjutott a magyar csoportból

Dujsebajevék megszerezték első győzelmüket • Argentína egy félidő alatt két gólt dobott.

Anglia: Wenger, Mourinho, Klopp, Guardiola – így vásárolnak PL-menedzserek

Valaki többet fizet, mint amennyibe az áru kerül. Van, akinek alig fér a pénz a táskájába.

Palermo: „Az új Cavani láthatatlan, talán meg sem izzadt” – Balogh-kritika

Szigorú olasz vélemény a tavaly nagy dirrel-durral beharangozott magyar csatárról.

Kövessen bennünket a Facebook-on!
Előző
  • Kos
  • Bika
  • Ikrek
  • Rák
  • Oroszlán
  • Szűz
  • Mérleg
  • Skorpió
  • Nyilas
  • Bak
  • Vízöntő
  • Halak
Következő

Mai horoszkóp

  • A barátság és a munkája során számos kapcsolatot köt. Sikersorozat következik életében. Szívügyek terén boldog, s bizakodó lehet.
Kos Bika Ikrek Rák Oroszlán Szűz
Mérleg Skorpió Nyilas Bak Vízöntő Halak
Megyei Piactér